No one undertakes research in physics with the intention of winning a prize. It is the joy of discovering something no one knew before.

  • Flower power

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

  • Golden sunset

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

  • Flower power again

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

  • Stormy coast

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

  • Splash!

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

joi, 16 iulie 2015

SITE INTERACTIV GIMNAZIU

Deschideți cu ajutorul unui browser următoarea platformă interactivă: http://interactivesites.weebly.com/science.html
Din secțiunea dedicată ”Științelor” deschideți categoria de lecții interactive care vă interesează: de exemplu ”Electricitate și Energie”
Lecția poate fi parcursă într-o manieră secvențială. în acest mod de lucru, fixarea cunoștințelor și evaluarea este continuă, ea realizându-se prin întrebări de test plasate după fiecare concept cheie descris.
Parcurgerea secvențială a lecției:
 
Lecția poate fi parcursă într-o manieră alternativă, în funcție de interes, datorită meniului interactiv disponibil. În acest caz învățarea se poate face prin experimentare și observare într-o primă fază . Profesorul poate prezenta succesiv fiecare etapă de desfăşurare a acestui proces şi poate relua de câte ori este nevoie fiecare fază a mitozei.

AVANTAJE:

·         vizualizarea informaţiilor, prin succesiunea imaginilor,
      ·         afişarea de scheme, prin grafica interactivă,
      ·         prezentarea de modele, imagini dinamice,
      ·         alternarea formelor de activitate în lecţie
      ·         mobilizarea funcţiilor psihomotorii în utilizarea calculatorului
      ·          asigurarea unui feed-back permanent, profesorul având posibilitatea de a reproiecta activitatea în funcţie de secvenţa anterioară

DEZAVANTAJE:
       ·         o posibilă dependență de calculator-tendința elevului de a apela la calculator pentru orice activitate pe care o are de realizat și uneori de a prelua informațiile cu ajutorul acestuia, fără a le mai trece prin filtrul propriei gândiri.
      ·         scăderea interesului pentru consultarea surselor de informare în format fizic, scăderea interesului pentru lectură și pentru maniera ”clasică” de predare și învățare a unui anumit conținut.

PUNCTE TARI:
      ·         elevii pot studia fenomenele, situaţiile, procesele, informaţiile complexe în mod direct, independent, stopând, revenind asupra unor secvenţe;
      ·         apelează la alte informaţii prezentate şi sub alte forme -produse informatice-  vehiculate de celelalte mijloace care asociate cu calculatorul funcţionează în tandem,

PUNCTE SLABE:
      ·         Utilizarea tehnologiilor moderne în procesul de învăţământ este îngreunată de lipsa unor softuri de foarte bună calitate, de imposibilitatea adaptării softurilor străine programelor şcolare româneşti, de costurile  ridicate,
      ·         folosirea în exces a calculatorului poate duce la pierderea abilitaţilor practice, de calcul şi de investigare a realităţii, la deteriorarea relaţiilor umane.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Go On Top