Din secțiunea dedicată ”Științelor” deschideți categoria de lecții interactive care vă interesează: de exemplu ”Electricitate și Energie”
Lecția poate fi parcursă într-o manieră secvențială. în acest mod de lucru, fixarea cunoștințelor și evaluarea este continuă, ea realizându-se prin întrebări de test plasate după fiecare concept cheie descris.
Parcurgerea secvențială a lecției:
Lecția poate fi parcursă într-o manieră alternativă, în
funcție de interes, datorită
meniului interactiv disponibil. În acest caz învățarea se poate face prin experimentare și observare într-o primă fază . Profesorul poate
prezenta succesiv fiecare etapă de desfăşurare a acestui proces şi poate relua
de câte ori este nevoie fiecare fază a mitozei.
AVANTAJE:
·
vizualizarea informaţiilor, prin
succesiunea imaginilor,
·
afişarea de scheme, prin grafica
interactivă, · prezentarea de modele, imagini dinamice,
· alternarea formelor de activitate în lecţie
· mobilizarea funcţiilor psihomotorii în utilizarea calculatorului
· asigurarea unui feed-back permanent, profesorul având posibilitatea de a reproiecta activitatea în funcţie de secvenţa anterioară
DEZAVANTAJE:
·
o posibilă dependență de calculator-tendința elevului de a apela la calculator pentru orice activitate pe care o are
de realizat și uneori de a prelua informațiile cu ajutorul acestuia, fără a le mai trece prin filtrul propriei
gândiri.· scăderea interesului pentru consultarea surselor de informare în format fizic, scăderea interesului pentru lectură și pentru maniera ”clasică” de predare și învățare a unui anumit conținut.
PUNCTE TARI:
·
elevii pot studia fenomenele, situaţiile,
procesele, informaţiile complexe în mod direct, independent, stopând, revenind
asupra unor secvenţe;· apelează la alte informaţii prezentate şi sub alte forme -produse informatice- vehiculate de celelalte mijloace care asociate cu calculatorul funcţionează în tandem,
PUNCTE SLABE:
·
Utilizarea
tehnologiilor moderne în procesul de învăţământ este îngreunată de lipsa unor
softuri de foarte bună calitate, de imposibilitatea adaptării softurilor
străine programelor şcolare româneşti, de costurile ridicate,· folosirea în exces a calculatorului poate duce la pierderea abilitaţilor practice, de calcul şi de investigare a realităţii, la deteriorarea relaţiilor umane.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu