No one undertakes research in physics with the intention of winning a prize. It is the joy of discovering something no one knew before.

  • Flower power

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

  • Golden sunset

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

  • Flower power again

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

  • Stormy coast

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

  • Splash!

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut

duminică, 1 februarie 2015

RAPORT DE ACTIVITATE - CATEDRA DE FIZICA - 2013 - 2014

Analiza activităţii desfăşurate în anul şcolar 2013-2014

I. Analiza instituţională.
I.1. Obiective asumate  prin planul de activitate în anul şcolar 2013 – 2014, au fost îndeplinite astfel:
·         Încadrarea membrilor comisiei s-a realizat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi respectând, pe cât posibil, criteriul continuităţii, prin consultarea profesorilor şi la decizia conducerii liceului. Menţionez că toţi cei trei membri ai comisiei sunt profesori titulari, cu gradul didactic I.
·         În şedinţa din luna septembrie s-au discutat programele şcolare valabile pentru fiecare an de studiu şi manualele alternative aprobate de M. E. N. pentru anul şcolar 2013/2014.
·         S-au stabilit criteriile de alegere a manualelor alternative.
·         S-a stabilit modul de realizare a planificărilor, fără a îngrădi creativitatea fiecărui profesor, astfel încât să se realizeze o tratare unitară a tuturor disciplinelor predate pe profile şi specializări.
·         Toţi membrii comisiei şi-au realizat documentele de planificare.
·         Pentru fiecare profesor s-au stabilit atribuţiile în cadrul comisiei.
·         S-a realizat reamenajarea laboratorului de fizică.

II. Analiza calităţii procesului instructiv-educativ.
II.1. Resurse umane:
A. Personal
1.      Situaţii statistice privind încadrarea – profesori titulari, suplinitori calificaţi

Nr.
crt.
Numele şi prenumele profesorului
Facultatea absolvită
Speciali-zarea
Vechimea
Gradul
didactic
1
AILINCĂI
CONSTANTIN
Facultatea de fizică, Iaşi Universitatea Al I Cuza
fizica
33 ani
(titular)
I

2
FRENŢI  MARIANA
Facultatea de fizică,Iaşi Universitatea  Al I Cuza
fizica
16 ani
(titular)
I
3
LUPU MARIA
Facultatea de fizică,Iaşi Universitatea  Al I Cuza
fizica
32 ani
(titular)
I

  
Încadrarea membrilor catedrei

Nr.
crt.
Numele şi prenumele profesorului
Încadrarea
trunchi comun
opţionale
1
Ailincăi Constantin
6 A, 7 A, 9 E,  
11 B, 11 C, 12 B, 12 C
-
2
Frenți Mariana
8 A, 9 A, 9 C, 10 A, 11 A,
 12 A 
12 A
aprofundare
3
Lupu Maria
9 B, 9 D, 9 F, 10 B, 10 C,    10 D, 10 E, 10 F
-
           








  
2.      Personal didactic auxiliar: Laborant Iordan Ramona-Dumitrița, 7ani vechime în învățământ.


B. Elevi
1.   Situaţia la învăţătură la sfârșitul anului școlar : toți elevii au promovat la sfârșitul anului școlar, cu excepția elevului Ursache Andrei- Gabriel, de la clasa a IX –a B, care a susținut examenul de corigență, promovându-l cu nota 5.
2.   Disciplină și absenteism : Nu s-au semnalat probleme de disciplină, iar absenteismul a fost în limite normale.


II. 2. Dezvoltarea resurselor umane
1.      Formarea continuă a personalului didactic și didactic auxiliar prin activităţi metodico-științifice organizate la nivelul colegiului : Ședințe de catedră și interasistențe.
2.      Formarea continuă realizată prin parcurgerea etapelor de obţinere a  gradelor didactice : -
3.      Formarea continuă a personalului didactic și didactic auxiliar prin programe și  proiecte:
·         Doamna profesor Maria Lupu a participat la cursul de formare ” Tehnici și instrumente de lucru pentru responsabilii cu formarea continuă”, organizat de ISJ și CCD Neamț.
·         Doamna laborant Ramona Iordan, a urmat cursul de formare continuă ”Administrarea rețelelor de calculatoare și a laboratoarelor”, cu 25 credite, organizat de SIVECO.


II.3. Resurse materiale
  1. Condiții de activitate și dotare materială: Pe timpul anotimpului rece, laboratorul de fizică nu poate fi folosit în condiții bune, deoarece temperatura este scăzută, iar dotarea cu material didactic, poate fi mult ameliorată.
  2. Aparatură audio-video şi de informatică: Laboratorul este dotat cu 11 monitoare și un calculator, precum și un videoproiector și o tablă interactivă.


II. 4. Dimensiunea calitativă a procesului instructiv-educativ din perspectiva indicatorilor de bază.
1.      Curriculum – continuitate şi calitate în programul de reformă curriculară :
Întreaga activitate a comisiei este axată pe activitatea didactică a profesorilor şi are drept obiectiv principal realizarea unui demers didactic centrat pe elev. În acest sens, predarea s-a făcut, în general cu respectarea planificărilor calendaristice, asigurând astfel o parcurgere ritmică a materiei. Utilizarea metodelor participativ-active și a experimentelor didactice, au fost evidenţiate urmărind competenţele dobândite de elevi prin interasistenţele din catedră.
Toți profesorii din comisie au urmărit corelarea obiectivelor cu strategiile didactice și cu metodele de evaluare și au organizat activități de învățare – evaluare diferențiate, în funcție de nivelul de sistemul de abilități și aptitudini și de gradul de percepere a fenomenelor în plan cognitiv a elevilor.
2.      CDŞ- uri selectate şi implementate : La clasa a XII-a A , am avut o oră de aprofundare.
3.      Inițiative și realizări inovative :


III. Performanţa şcolară 
1.      Evaluarea naţională 2013 : Rezultatele evaluării naționale la fizică, la clasa a VI-a, au fost bune, având în vedere faptul că este primul examen de acest tip, atât pentru elevi cât și pentru profesorul clasei.
2.      Bacalaureat 2013 : În sesiunea de vară au promovat cu note bune și foarte bune, un număr de 19, dintre cei 20 elevi înscriși la fizică, unul dintre ei, elevul Grigoraș Vlad-Ionuț, de la clasa a XII-a B, promovând examenul în sesiunea de toamnă.
3.      Olimpiade (nivel județean și național) şi concursuri (nivel național):

Olimpiada, la nivel județean:
Nr. crt.
Elevi
Clasa
Disciplina
Premiul
Profesorul îndrumător
1
Radu  Matei
VI
fizica
Premiul III
Ailincăi Constantin
2
Ghilea Maria Raluca
VIII
fizica
Premiul III
Frenți Mariana
3
Mihăilescu  Mihnea
IX
fizica
Mențiune
Frenți Mariana
4
Monoranu  Vlad-Andrei
IX
fizica
Mențiune
Frenți Mariana


IV.  Activitatea educativă şcolară şi extraşcolară
1.                            Activităţi şi proiecte derulate :
·         Toți membrii catedrei s-au implicat în desfășurarea activităților din cadrul ” Zilelor Școlii” și a ” Școlii Altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun”, astfel:
ü  elevii au participat cu referate la sesiunea de referate și comunicări științifice,
ü  elevii au scris articole în Revista școlii ”Zece+”, care a luat Premiul I la Festivalul Internațional-Concurs ”ANELISSE”, de filme, fotografii și reviste școlare, din 29 iunie 2014. Menționez că doamnele profesor M. Lupu și M. Frenți au făcut parte din colectivul de redacție al revistei.
ü  profesorii au publicat articole științifice în Anuarul școlii,
·         Doamnele profesor M. Lupu și M. Frenți au făcut parte din echipele de proiect pentru proiectul multilateral Leonardo da Vinci ”Europe Defines Unity and Diversity in Food Culture”, participând la mobilitatea din Polonia (21- 26 oct. 2013), precum și la proiectul Comenius bilateral România- Turcia ” Youth initiatives to enhance their life developement”.
·         Doamna profesor M. Lupu a desfășurat o activitate cu elevii clasei a X-a B și cu alți elevi, în cadrul proiectului LDV ” Europe Defines Unity and Diversity in Food Culture ”, la care au participat și doamnele profesor din Turcia, aflate în vizita pregătitoare din proiectul Comenius bilateral.

V. Imagine, comunicare, parteneriate, relații publice
1. Creșterea vizibilității la toate nivelurile :
·         Domnii profesori M. Lupu și C. Ailincăi au făcut parte din  Comisia Județeană a Olimpiadei de fizică, precum și din Comisia de Evaluare a Concursului Național de Referate și Comunicări        ” Ștefan  Procopiu”,
·         Doamna profesor M. Frenți a fost evaluator și însoțitor de lot la Olimpiada Națională de Fizică, desfășurată la Cluj.
·         Doamna profesor M. Frenți a elaborat un ghid cu tema ” Managementul clasei de elevi”, în cadrul proiectului ”Metode eficiente de predare a fizicii”, material ce poate fi folosit de către orice profesor de fizică.
·         Toți membrii catedrei au participat la conferința susținută de prof. univ.dr. Mircea A. Diaconu      ” Calistrat Hogaș și Ecoliteratura?! ”
·         Doamna profesor M. Lupu a participat la activitatea ” Regina Ana a României- omagiată la CNCH ”, din 19 sept. 2013.
2. Comunicare între colegi  și cu beneficiarii direcți și indirecți: Toți membrii catedrei au avut relații de colaborare și bună comunicare cu elevii, părinții și tot personalul școlii.
3. Parteneri educaționali:  Biblioteca Județeană ”G.T.Kirileanu”, ISU Neamț, IPJ Neamț, Cabinet Avocatură Mihaela Nichifor, Centrul Educativa, etc.

VI. Priorităţile pentru anul şcolar 2014 – 2015.

  • Propunerea de CDŞ pentru anul următor, în funcție de interesele elevilor,
  •  Implicarea elevilor şi profesorilor în redactarea Revistei colegiului ”Zece+”,
  • Actualizarea blogului catedrei de fizică, ,,CHFiz”,
  • Îmbunătăţirea performanţei şcolare la nivel de catedră,
  • Organizarea de excursii  tematice,
  • Dezvoltarea colaborărilor între catedra de fizică şi alte catedre şi comisii pentru dezvoltarea de proiecte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Go On Top