Analiza
activităţii desfăşurate în anul şcolar 2013-2014
I. Analiza instituţională.
I.1. Obiective asumate prin planul de activitate în anul şcolar 2013
– 2014, au fost îndeplinite astfel:
·
Încadrarea membrilor comisiei s-a
realizat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi respectând, pe cât
posibil, criteriul continuităţii, prin consultarea profesorilor şi la decizia
conducerii liceului. Menţionez că toţi cei trei membri ai comisiei sunt
profesori titulari, cu gradul didactic I.
·
În şedinţa din luna septembrie
s-au discutat programele şcolare valabile pentru fiecare an de studiu şi
manualele alternative aprobate de M. E. N. pentru anul şcolar 2013/2014.
·
S-au stabilit criteriile de
alegere a manualelor alternative.
·
S-a stabilit modul de realizare a
planificărilor, fără a îngrădi creativitatea fiecărui profesor, astfel încât să
se realizeze o tratare unitară a tuturor disciplinelor predate pe profile şi
specializări.
·
Toţi membrii comisiei şi-au
realizat documentele de planificare.
·
Pentru fiecare profesor s-au
stabilit atribuţiile în cadrul comisiei.
·
S-a realizat reamenajarea
laboratorului de fizică.
II. Analiza
calităţii procesului instructiv-educativ.
II.1. Resurse umane:
A. Personal
1.
Situaţii statistice privind
încadrarea – profesori titulari, suplinitori calificaţi
Nr.
crt.
|
Numele şi
prenumele profesorului
|
Facultatea
absolvită
|
Speciali-zarea
|
Vechimea
|
Gradul
didactic
|
1
|
AILINCĂI
CONSTANTIN
|
Facultatea de fizică, Iaşi Universitatea Al I Cuza
|
fizica
|
33 ani
(titular)
|
I
|
2
|
FRENŢI
MARIANA
|
Facultatea de fizică,Iaşi Universitatea
Al I Cuza
|
fizica
|
16 ani
(titular)
|
I
|
3
|
LUPU MARIA
|
Facultatea
de fizică,Iaşi Universitatea Al I Cuza
|
fizica
|
32 ani
(titular)
|
I
|
Încadrarea membrilor catedrei
Nr.
crt.
|
Numele şi
prenumele profesorului
|
Încadrarea
|
|
trunchi
comun
|
opţionale
|
||
1
|
Ailincăi Constantin
|
6 A, 7 A, 9 E,
11 B, 11 C, 12 B, 12 C
|
-
|
2
|
Frenți Mariana
|
8 A, 9 A, 9 C, 10 A, 11 A,
12 A
|
12 A
aprofundare
|
3
|
Lupu Maria
|
9 B, 9 D, 9 F, 10 B, 10 C, 10 D, 10 E, 10 F
|
-
|
2.
Personal didactic auxiliar: Laborant Iordan Ramona-Dumitrița, 7ani vechime în învățământ.
B. Elevi
1. Situaţia la învăţătură la sfârșitul
anului școlar : toți elevii au promovat la sfârșitul anului școlar, cu
excepția elevului Ursache Andrei- Gabriel, de la clasa a IX –a B, care a
susținut examenul de corigență, promovându-l cu nota 5.
2. Disciplină și absenteism : Nu s-au
semnalat probleme de disciplină, iar absenteismul a fost în limite normale.
II. 2. Dezvoltarea resurselor umane
1.
Formarea continuă a personalului
didactic și didactic auxiliar prin activităţi metodico-științifice organizate
la nivelul colegiului : Ședințe de catedră și
interasistențe.
2.
Formarea continuă realizată
prin parcurgerea etapelor de obţinere a
gradelor didactice : -
3.
Formarea continuă a personalului
didactic și didactic auxiliar prin programe și proiecte:
·
Doamna profesor Maria Lupu a
participat la cursul de formare ” Tehnici și instrumente de lucru pentru
responsabilii cu formarea continuă”, organizat de ISJ și CCD Neamț.
·
Doamna laborant Ramona Iordan, a
urmat cursul de formare continuă ”Administrarea rețelelor de calculatoare și a
laboratoarelor”, cu 25 credite, organizat de SIVECO.
II.3. Resurse materiale
- Condiții de activitate și dotare
materială: Pe
timpul anotimpului rece, laboratorul de fizică nu poate fi folosit în
condiții bune, deoarece temperatura este scăzută, iar dotarea cu material
didactic, poate fi mult ameliorată.
- Aparatură audio-video şi de informatică:
Laboratorul
este dotat cu 11 monitoare și un calculator, precum și un videoproiector
și o tablă interactivă.
II. 4. Dimensiunea calitativă a procesului
instructiv-educativ din perspectiva indicatorilor de bază.
1.
Curriculum – continuitate şi
calitate în programul de reformă curriculară :
Întreaga activitate a comisiei este axată pe activitatea
didactică a profesorilor şi are drept obiectiv principal realizarea unui demers
didactic centrat pe elev. În acest sens, predarea s-a făcut, în general cu
respectarea planificărilor calendaristice, asigurând astfel o parcurgere
ritmică a materiei. Utilizarea metodelor participativ-active și a
experimentelor didactice, au fost evidenţiate urmărind competenţele dobândite
de elevi prin interasistenţele din catedră.
Toți profesorii din comisie au urmărit corelarea
obiectivelor cu strategiile didactice și cu metodele de evaluare și au
organizat activități de învățare – evaluare diferențiate, în funcție de nivelul
de sistemul de abilități și aptitudini și de gradul de percepere a fenomenelor
în plan cognitiv a elevilor.
2.
CDŞ- uri selectate şi
implementate : La clasa a XII-a A , am avut o oră de
aprofundare.
3.
Inițiative și realizări
inovative :
III. Performanţa şcolară
1.
Evaluarea naţională 2013 : Rezultatele evaluării naționale la fizică, la clasa a VI-a, au fost
bune, având în vedere faptul că este primul examen de acest tip, atât pentru
elevi cât și pentru profesorul clasei.
2.
Bacalaureat 2013 : În sesiunea de vară au promovat cu note bune și foarte bune, un număr
de 19, dintre cei 20 elevi înscriși la fizică, unul dintre ei, elevul Grigoraș
Vlad-Ionuț, de la clasa a XII-a B, promovând examenul în sesiunea de toamnă.
3.
Olimpiade (nivel județean și
național) şi concursuri (nivel național):
Olimpiada,
la nivel județean:
Nr.
crt.
|
Elevi
|
Clasa
|
Disciplina
|
Premiul
|
Profesorul
îndrumător
|
1
|
Radu Matei
|
VI
|
fizica
|
Premiul
III
|
Ailincăi
Constantin
|
2
|
Ghilea
Maria Raluca
|
VIII
|
fizica
|
Premiul
III
|
Frenți
Mariana
|
3
|
Mihăilescu Mihnea
|
IX
|
fizica
|
Mențiune
|
Frenți
Mariana
|
4
|
Monoranu Vlad-Andrei
|
IX
|
fizica
|
Mențiune
|
Frenți
Mariana
|
IV. Activitatea
educativă şcolară şi extraşcolară
1.
Activităţi şi proiecte derulate
:
·
Toți membrii catedrei s-au
implicat în desfășurarea activităților din cadrul ” Zilelor Școlii” și a ”
Școlii Altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun”, astfel:
ü elevii au participat cu referate la sesiunea de referate și comunicări
științifice,
ü elevii au scris articole în Revista școlii ”Zece+”, care a luat Premiul
I la Festivalul Internațional-Concurs ”ANELISSE”, de filme, fotografii și
reviste școlare, din 29 iunie 2014. Menționez că doamnele profesor M. Lupu și
M. Frenți au făcut parte din colectivul de redacție al revistei.
ü profesorii au publicat articole științifice în Anuarul școlii,
·
Doamnele profesor M. Lupu și M.
Frenți au făcut parte din echipele de proiect pentru proiectul multilateral
Leonardo da Vinci ”Europe Defines Unity
and Diversity in Food Culture”, participând la mobilitatea din Polonia (21-
26 oct. 2013), precum și la proiectul Comenius bilateral România- Turcia ” Youth initiatives to enhance their life
developement”.
·
Doamna profesor M. Lupu a
desfășurat o activitate cu elevii clasei a X-a B și cu alți elevi, în cadrul
proiectului LDV ” Europe Defines Unity
and Diversity in Food Culture ”, la care au participat și doamnele profesor
din Turcia, aflate în vizita pregătitoare din proiectul Comenius bilateral.
V.
Imagine, comunicare, parteneriate, relații publice
1. Creșterea
vizibilității la toate nivelurile :
·
Domnii profesori M. Lupu și C. Ailincăi au făcut
parte din Comisia Județeană a Olimpiadei
de fizică, precum și din Comisia de Evaluare a Concursului Național de Referate
și Comunicări ” Ștefan Procopiu”,
·
Doamna profesor M. Frenți a fost evaluator și
însoțitor de lot la Olimpiada Națională de Fizică, desfășurată la Cluj.
·
Doamna profesor M. Frenți a elaborat un ghid cu tema
” Managementul clasei de elevi”, în cadrul proiectului ”Metode eficiente de
predare a fizicii”, material ce poate fi folosit de către orice profesor de
fizică.
·
Toți membrii catedrei au participat la conferința
susținută de prof. univ.dr. Mircea A. Diaconu ” Calistrat Hogaș și Ecoliteratura?! ”
·
Doamna profesor M. Lupu a participat la activitatea
” Regina Ana a României- omagiată la CNCH ”, din 19 sept. 2013.
2. Comunicare între
colegi și cu beneficiarii direcți și
indirecți: Toți membrii catedrei au avut relații de colaborare și bună comunicare cu
elevii, părinții și tot personalul școlii.
3. Parteneri
educaționali: Biblioteca Județeană
”G.T.Kirileanu”, ISU Neamț, IPJ Neamț, Cabinet Avocatură Mihaela Nichifor, Centrul
Educativa, etc.
VI. Priorităţile pentru anul şcolar 2014 –
2015.
- Propunerea
de CDŞ pentru anul următor, în funcție de interesele elevilor,
- Implicarea elevilor şi profesorilor în
redactarea Revistei colegiului ”Zece+”,
- Actualizarea
blogului catedrei de fizică, ,,CHFiz”,
- Îmbunătăţirea
performanţei şcolare la nivel de catedră,
- Organizarea
de excursii tematice,
- Dezvoltarea
colaborărilor între catedra de fizică şi alte catedre şi comisii pentru
dezvoltarea de proiecte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu